dimarts, 7 d’octubre del 2008

COMENTARI BLOC NTAE "L'ORDINADOR COM A EINA EN L'ALUMNAT AMB N.E.E."

L'ordinador com a eina, reuneix una sèrie de característiques que, depenent de l'accés personal al mateix, de l'ús que d'ell fem i dels programes que estiguin disponibles, poden convertir-lo en un recurs educatiu amb moltes possibilitats.

La utilització de l'ordinador per part de l'alumnat amb necessitats educatives especials és una eina altament motivadora que respon a la filosofia de seleccionar materials que puguin ser adaptables a les diferents necessitats acadèmiques, especials o no, dels alumnes/as ja que posseïx una gran rapidesa en l'execució de qualsevol tasca i que al contar amb la possibilitat d'incloure música, colors, animació,... li converteix en una tecnologia summament atractiva.

La possibilitat d'adaptació a les peculiaritats de cada alumne/a, respectant el seu ritme d'aprenentatge, pot ajudar a disminuir el sentiment de fracàs i evitant la frustració davant l'error.

Molts programes estan dissenyats de manera que permeten la intervenció de diversos nens/as, donant lloc a situacions cooperatives i a un diàleg espontani que exerceixen una influència positiva en el procés de socialització.

Qualsevol tipus de sistema o dispositiu que permeti utilitzar l'ordinador per a escriure, per a comunicar-se amb els altres i que permetin l'accés a jocs simbòlics o a la participació en jocs socials com els escacs, cartes,... possibiliten que les activitats d'ensenyament-aprenentatge i la dinàmica general que es desenvolupa en l'aula es desenvolupin de forma inclusiva amb l'alumnat amb nee i beneficiïn a tots.